Prekių pirkimo ir grąžinimo elektroninėje parduotuvėje taisyklės
1. TAISYKLĖSE NAUDOJAMOS SĄVOKOS
1.1. „Darbo diena“ reiškia bet kurią dieną nuo pirmadienio iki penktadienio (išskyrus valstybinių švenčių dienas), kai Lietuvos Respublikoje komerciniai bankai paprastai atlieka bankines operacijas.
1.2. „El. parduotuvė“ reiškia interneto svetainėje https://sodininkai.balticagro.lt/ ir https://ukininkai.balticagro.lt/ esančią elektroninę parduotuvę, kurioje Pirkėjas Taisyklėse nustatyta tvarka gali įsigyti Pardavėjo siūlomas Prekes.
1.3. „Pardavėjas“ reiškia UAB „Baltic Agro", juridinio asmens kodas 111547089, PVM mokėtojo kodas LT115470811 , adresas Ukmergės g. 322-1, LT-12106 Vilnius, Lietuvos Respublika, el. paštas sodas@balticagro.com. Duomenys apie Pardavėją kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre. Daugiau informacijos apie Pardavėją pateikiama interneto svetainėje www.balticagro.lt .
1.4. „Paskyra“ reiškia Pirkėjo registracijos El. parduotuvėje rezultatą, kai sukuriama asmeninė paskyra, kurioje saugomi Pirkėjo duomenys ir Užsakymų istorija.
1.5. „Pirkėjas“ reiškia fizinį ar juridinį asmenį, kuris naudojasi El. parduotuve ir (ar) joje įsigyja Prekes. Pirkėju laikomas tik tas fizinis ar juridinis asmuo, kuris turi teisę taikytinų teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti Prekes be papildomų sutikimų.
1.6. „Prekė“ reiškia prekę (materialų daiktą), kurią Pirkėjas gali įsigyti El. parduotuvėje Taisyklių nustatyta tvarka ir sąlygomis.
1.7. „Privatumo politika“ reiškia Pardavėjo parengtą dokumentą, kuriame nurodoma, kaip yra tvarkomi Pirkėjų pateikti asmens duomenys. Privatumo politika pateikiama https://balticagro.lt/naudinga-informacija.
1.8. „Sutartis“ reiškia tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sudarytą nuotolinę Prekių pirkimo - pardavimo sutartį, kurią sudaro Užsakymas ir šios Taisyklės.
1.9. „Šalys“ reiškia Pardavėją ir Pirkėją kartu.
1.10. „Šalis“ reiškia Pardavėją ar Pirkėją atskirai.
1.11. „Taisyklės“ reiškia šias Prekių pirkimo ir pardavimo El. parduotuvėje taisykles.
1.12. Trečioji šalis“ reiškia bet kurį fizinį ar juridinį asmenį, kuris nėra Sutarties Šalis.
1.13. „Užsakymas“ reiškia Pirkėjo pasirinktų pirkti Prekių sąrašą, kuris pateikiamas Pardavėjui elektroniniu būdu, įvykdžius visus El. parduotuvėje nurodytus Prekių užsakymo veiksmus.
2. BENDROSIOS NUOSTATOS
2.1. Taisyklės nustato Pirkėjo ir Pardavėjo teises bei pareigas, Prekių įsigijimo, apmokėjimo už jas sąlygas, Prekių pristatymo ir grąžinimo tvarką bei kitas su Prekių pirkimu El. parduotuvėje susijusias nuostatas.
2.2. Šios Taisyklės taikomos, kai Pirkėjas apsilanko El. parduotuvėje ir/ ar įsigyja El. parduotuvėje siūlomas Prekes. Taisyklės laikomos teisiškai įpareigojančiu Pardavėjo ir Pirkėjo susitarimu.
2.3. Pažymėdamas savo sutikimą su Taisyklėmis, Pirkėjas patvirtina, kad išsamiai perskaitė šias Taisykles, sutinka su jose išdėstytomis nuostatomis ir įsipareigoja jų laikytis naudodamasis El. parduotuve ir pirkdamas Prekes.
2.4. Įsigydamas Prekes, Pirkėjas taip pat patvirtina, kad perskaitė ir susipažino su Privatumo politika, pažymėdamas atitinkamą varnelę.
2.5. Pardavėjas neprisiima jokios rizikos ar atsakomybės, jei Pirkėjas iš dalies ar visiškai nesusipažino su Taisyklėmis, Privatumo politika, nors jam tokia teisė buvo suteikta.
2.6. Jei Pirkėjas nesutinka su Taisyklėmis, jis turėtų nesilankyti El. parduotuvėje ir/ar neįsigyti Prekių. Aiškumo dėlei pažymėtina, jog negalima situacija, kai Pirkėjas sutinka su šiomis Taisyklėmis iš dalies, išskyrus atvejus, kai Pirkėjas ir Pardavėjas raštu susitartų kitaip.
3. PIRKĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
3.1. Pirkėjas turi teisę naudotis El. parduotuve ir įsigyti Prekes vadovaudamasis šiomis Taisyklėmis, Privatumo politika, kita Pardavėjo El. parduotuvėje skelbiama informacija ir taikytinais teisės aktais.
3.2. Pirkėjas įsipareigoja:
3.2.1. sąžiningai, nepažeisdamas Taisyklių ir taikytinų teisės aktų, naudotis El. parduotuve ir įsigyti Prekes;
3.2.2. įsigyjant Prekes, pateikti tik teisingus duomenis;
3.2.3. teikiant naują Užsakymą, atnaujinti bet kokius Paskyroje nurodytus duomenis, jei jie yra neteisingi arba pasikeitę. Pardavėjas nebus atsakingas už žalą, atsiradusią Pirkėjui ir (ar) Trečiosioms šalims, jeigu Pirkėjas Paskyroje pateikia netikslius, neteisingus, neišsamius duomenis, nedelsiant nepatikslina pasikeitusių duomenų;
3.2.4. neperduoti Trečiosioms šalims savo prisijungimo prie Paskyros duomenų. Jei Pirkėjas praranda prisijungimo duomenis, jis privalo nedelsiant apie tai informuoti Pardavėją;
3.2.5. nesinaudoti Trečiosios šalies tapatybe, nekurti Paskyrų neegzistuojančių asmenų vardu;
3.2.6. nesinaudoti El. parduotuve jokiais būdais ir (ar) tikslais, kurie yra neteisėti arba draudžiami šiomis Taisyklėmis ar galėtų padaryti žalos Pardavėjui ir (ar) Trečiosioms šalims;
3.2.7. sumokėti už užsakytas Prekes vadovaujantis šiomis Taisyklėmis;
3.2.8. atsiimti užsisakytas Prekes vadovaujantis šiomis Taisyklėmis;
3.2.9. nepažeisti autorių teisių, prekių ženklų ir (ar) kitų intelektinės nuosavybės teisių, kurios priklauso Pardavėjui arba Trečiosioms šalims;
3.2.10. nesiimti jokių veiksmų, kuriais siekiama pasisavinti Pardavėjui ir (ar) Trečiosioms šalims priklausančią informaciją ar duomenis arba paveikti El. parduotuvės veikimą ir technines funkcijas;
3.2.11. nesiimti bet kokių veiksmų, kurie nepagrįstai ar neproporcingai apkrauna El. parduotuvės veikimą;
3.2.12. nenaudoti bet kokių įrenginių, programinės įrangos ar procedūrų, kuriomis būtų trukdoma ar bandoma trukdyti tinkamam El. parduotuvės veikimui;
3.2.13. nesiimti bet kokių veiksmų, kurie pažeidžia arba kelia grėsmę El. parduotuvės saugumui;
3.2.14. laikytis kitų šiose Taisyklėse bei taikytinuose teisės aktuose numatytų pareigų.
4. PARDAVĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
4.1. Pardavėjas turi teisę:
4.1.1. iš anksto neinformavęs Pirkėjo neribotam laikui užblokuoti ar panaikinti Pirkėjo Paskyrą, jei sužinoma, kad Pirkėjas pažeidžia Taisyklių 3 skyriuje numatytus įsipareigojimus. Pardavėjo sprendimas dėl Paskyros užblokavimo ir/ar panaikinimo priklauso nuo pažeidimo masto, trukmės ir to, ar pažeidimas turi esminės reikšmės Pardavėjo vykdomai veiklai. Užblokavus ar panaikinus Paskyrą, Pirkėjas apie tai bus informuojamas per protingą terminą Paskyroje nurodytu el. paštu;
4.1.2. riboti didmeninio pirkimo požymių turinčius Prekių pirkimus, t. y. Pardavėjas turi teisę atsisakyti priimti ir/ar vykdyti Užsakymą (-us), kai Pirkėjas užsako mažmeninėje prekyboje neįprastai didelius Prekių kiekius, neatsižvelgiant į tai, ar Prekės užsakomos vienu ar keletu per sąlyginai trumpą laiką pateikiamų Užsakymų, arba Pirkėjo Užsakymas turi kitų didmeninio pirkimo požymių;
4.1.3. laikinai arba iš viso nutraukti El. parduotuvės veiklą, apie tai iš anksto nepranešęs Pirkėjui. Tokiu atveju iki veiklos nutraukimo pateikti Užsakymai arba yra įvykdomi visiškai, arba Pirkėjas yra informuojamas apie El. parduotuvės veiklos nutraukimą ir jam yra grąžinama sumokėta Prekių kaina.
4.2. Pardavėjas įsipareigoja:
4.2.1. Taisyklėse nustatyta tvarka suteikti teisę Pirkėjui įsigyti Prekes El. parduotuvėje;
4.2.2. vykdyti pateiktus Užsakymus Taisyklėse nustatyta tvarka;
4.2.3. gerbti Pirkėjų privatumą ir tvarkyti jų asmens duomenis vadovaudamasis Taisyklėmis, Privatumo politika ir taikytinais teisės aktais;
4.2.4. laikytis kitų Taisyklėse bei taikytinuose teisės aktuose nustatytų pareigų.
5. PIRKĖJO PASKYRA
5.1. Pirkėjas turi teisę įsigyti Prekes susikurdamas savo Paskyrą, t. y. užsiregistruodamas El. parduotuvėje. Registracijos metu Pirkėjas turi įvesti vardą ir pavardę, nurodyti kitus duomenis, reikalingus Užsakymams vykdyti, ir susikurti slaptažodį.
5.2. Pirkėjas atsako už Paskyros slaptažodžio saugumą. Bet kokie veiksmai, atlikti Pirkėjo Paskyroje, Pardavėjo bus laikomi Pirkėjo veiksmais. Pardavėjas neatsako už bet kokius nuostolius ar žalą, atsiradusią dėl to, kad Pirkėjas nesilaikė šiame Taisyklių skyriuje nustatytų Paskyros saugumo įsipareigojimų.
5.3. Pirkėjas įsipareigoja nedelsdamas informuoti Pardavėją, jei sužino apie bet kokį neteisėtą naudojimąsi El. parduotuve ar neteisėtą prieigą prie Pirkėjo Paskyros.
5.4. Pirkėjas, norėdamas panaikinti savo Paskyrą, turi pranešti apie tai Pardavėjui Taisyklėse numatytais Pardavėjo kontaktais.
5.5. Pirkėjo Paskyra panaikinama automatiškai, jei Pirkėjas neprisijungia 5 (penkis) metus nuo paskutinio prisijungimo.
5.6. Pirkėjas supranta ir sutinka, kad Pirkėjas neturi nuosavybės teisių į Paskyrą. Pardavėjas turi teisę bet kuriuo metu ir be išankstinio įspėjimo atšaukti, ištrinti ar užblokuoti Pirkėjo Paskyrą ir ištrinti visą su Paskyra susijusį turinį, jei Pardavėjas pagrįstai mano, kad Pirkėjas pažeidė šias Taisykles ir/ar taikytinus teisės aktus. Pardavėjui atlikus šiame punkte nurodytus veiksmus, Pirkėjas apie juos per protingą terminą bus informuotas Paskyroje nurodytu el. pašto adresu.
6. PREKĖS
6.1. Pasiūlymai įsigyti Prekes ir nurodytos Prekių kainos galioja tol, kol jos yra matomos El. parduotuvėje, išskyrus specialius atvejus, kai pasiūlymo galiojimo trukmė yra patikslinta El. parduotuvėje.
6.2. Visa informacija apie Prekes, turimą jų kiekį, savybes ir kainas bei papildomas išlaidas, jeigu tokių yra įsigyjant Prekes, yra nurodoma El. parduotuvėje pateikiamuose Prekių aprašymuose.
6.3. Pardavėjas atkreipia dėmesį į tai, kad Prekių atvaizdai, nuotraukos, Prekių įpakavimai, pateikiami El. parduotuvėje, yra iliustracinio pobūdžio ir jose nurodytos Prekės savo spalva, forma ar kitais parametrais gali neatitikti realaus Prekių dydžio, formos ir spalvos dėl Pirkėjo naudojamos programinės įrangos ypatybių. Pirkėjas visais atvejais turėtų vadovautis Prekės aprašymu, pateikiamu El. parduotuvėje.
6.4. Prekės iki visiško jų apmokėjimo išlieka Pardavėjo nuosavybe.
7. PREKIŲ KOKYBĖ
7.1. Pardavėjas įsipareigoja parduoti Pirkėjui kokybiškas Prekes.
7.2. Garantija pagal įstatymą: nuo Prekių pristatymo dienos Prekėms yra taikoma 2 (dvejų) metų kokybės garantija, išskyrus atvejus, kai taikytinuose teisės aktuose numatyti kitokie garantijos pagal įstatymą terminai.
7.3. Prekių kokybės garantija neapima tų gedimų ar kitokių Prekių defektų, kurie atsirado ne dėl Pardavėjo ar Prekių gamintojo kaltės. Jokia garantija netaikoma, kai defektai atsirado ar Prekės buvo sugadintos dėl neatsargumo ar aplaidumo, dėl išorinio poveikio, natūralaus nusidėvėjimo, blogai sumontavus arba naudojant ir prižiūrint ne taip, kaip nurodė Prekių gamintojas ar įprasta praktikoje. Pardavėjas atkreipia Pirkėjo dėmesį, kad tam tikri trūkumai ar netinkamas funkcionavimas gali būti sąlygotas vien netinkamo montavimo, naudojimo ar priežiūros, todėl Pirkėjas įsipareigoja laikytis Prekių instrukcijose nurodytų Prekių sumontavimo, naudojimo ir kitų reikalavimų.
8. SUTARTIES SUDARYMAS
8.1. Pirkėjas gali įsigyti Prekes užsiregistravęs El. parduotuvėje, t. y. susikūręs Paskyrą arba nesusikūręs Paskyros, tačiau pateikęs Užsakymo įvykdymui būtinus duomenis.
8.2. Pirkėjo nurodytu elektroninio pašto adresu ir/ar telefono numeriu Pirkėjui gali būti siunčiami informacinio pobūdžio pranešimai, reikalingi Užsakymui įvykdyti.
8.3. Pirkėjas sutinka, kad jo nurodytu el. pašto adresu būtų siunčiama Užsakymo elektroninė PVM sąskaita - faktūra su pirkimo duomenimis. PVM sąskaita - faktūra yra išsiunčiama el. paštu Darbo dienomis ne vėliau kaip per 6 (šešias) Darbo dienas nuo momento, kai Pirkėjas atsiima Prekes ar Pardavėjas perduoda Prekes kurjeriui (jei Prekės Pirkėjui pristatomos naudojantis kurjerių tarnybos paslaugomis). Pažymėtina, kad PVM sąskaita - faktūra išrašoma Prekių perdavimo kurjeriui ar Prekių atsiėmimo/priėmimo (priklausomai nuo to, kuris Prekių pristatymo būdas buvo pasirinktas bei kuris iš Pardavėjo tiekėjų konkrečiu atveju tiekia Prekes) dienos data.
8.4. Pirkėjas atsako už tai, kad Užsakymo įvykdymui pateikti duomenys būtų tikslūs, teisingi ir išsamūs. Jei duomenys, kuriuos Pirkėjas pateikė registruodamas Paskyrą, pasikeičia, Pirkėjas privalo nedelsdamas juos atnaujinti pateikdamas naują Užsakymą. Pardavėjas jokiu atveju neatsako už žalą, padarytą Pirkėjui ir/ar Trečiosioms šalims dėl to, kad Pirkėjas pateikė neteisingus ir/ar neišsamius duomenis arba nepakeitė ir neatnaujino duomenų, jiems pasikeitus.
8.5. Pirkėjui pasirinkus Prekes ir atlikus visus Prekių užsakymo veiksmus, iš kurių paskutinis yra apmokėjimas už Prekes, jeigu už jas mokama ne Prekių perdavimo/priėmimo metu, laikoma, kad tarp Pirkėjo ir Pardavėjo susiklostė pirkimo - pardavimo santykiai ir buvo sudaryta Sutartis.
8.6. Užsakymas patvirtinamas ir pradedamas vykdyti, kai Pardavėjas gauna mokėjimą už Prekes (kai mokėjimas įskaitomas į Pardavėjo banko sąskaitą), jeigu už Prekes mokama ne Prekių perdavimo/priėmimo metu.
8.7. Pardavėjas patvirtina Prekės Užsakymą ir pateikia pagrindinę Užsakymo informaciją atsiųsdamas Pirkėjui pranešimą Pirkėjo nurodytu el. pašto adresu.[RJ1]
8.8. Pirkėjas, Taisyklėse nurodyta tvarka patvirtindamas Taisykles (sutikdamas su jomis), sutinka, jog išimtinais atvejais, esant objektyvioms aplinkybėms, Pardavėjas gali nepatvirtinti Užsakymo arba atšaukti ir anuliuoti patvirtintą Užsakymą, grąžindamas Pirkėjui visas už Prekes ir jų siuntimą sumokėtas sumas, jei dėl, įskaitant, bet neapsiribojant, techninės klaidos, kitų objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo Pardavėjo, Pardavėjas negali įvykdyti Užsakymo arba Užsakymo įvykdymas užtruktų nepagrįstai ilgai. Pirkėjas nedelsiant informuojamas apie Užsakymo vykdymo nutraukimą arba Prekių pristatymo datos pakeitimą Pirkėjo nurodytu el. pašto adresu. Jei Pirkėjas nesutinka su pakeista Prekių pristatymo data, Užsakymas atšaukiamas, o Pirkėjui grąžinama visa už Prekes ir jų pristatymą sumokėta suma.
8.9. Jei Pirkėjas pradeda vykdyti Užsakymą, bet jo neužbaigia, t. y. neatlieka mokėjimo už Prekes, Sutartis laikoma nesudaryta.
8.10. Visą informaciją apie pateiktą ir patvirtintą Užsakymą Pirkėjas gali gauti paskambinęs telefono numeriu – 8 5 2640128 arba pateikęs užklausą elektroniniu paštu sodas@balticagro.com.
9. ATSISKAITYMAS
9.1. Pirkėjo Užsakymui taikoma kaina yra kaina, nurodyta Užsakymo pateikimo metu.
9.2. Prekių kainos, įskaitant tuo metu galiojantį pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą ir kitus mokesčius, jei tokie yra taikomi, nurodomi eurais. Į El. parduotuvėje nurodytą Prekių kainą Prekių pristatymo išlaidos nėra įskaičiuotos. Prekių pristatymo išlaidos nurodomos, Pirkėjui pasirinkus konkretų Prekių pristatymo būdą.
9.3. Jei kitaip nenurodyta, Prekių pristatymo išlaidas apmoka Pirkėjas.
9.4. Pirkėjas už Prekes gali mokėti vienu iš šių būdų: elektronine bankininkyste, paysera ir bankiniu pavedimu.
9.5. Kai Pirkėjas pasirenka apmokėjimą už Prekes banko kortele Prekių perdavimo/priėmimo metu, Pardavėjas, iškilus neaiškumams dėl Užsakyme pateiktos informacijos, turi teisę susisiekti su Pirkėju Užsakyme nurodytais rekvizitais. Prekių pristatymo terminas tokiu atveju pradedamas skaičiuoti nuo susisiekimo su Pirkėju dienos. Pardavėjas turi teisę atšaukti Užsakymą, jei:
9.5.1. Pardavėjui nepavyksta susisiekti su Pirkėju per 2 (dvi) Darbo dienas po Užsakymo pateikimo;
9.5.2. Pirkėjas nepateikia Pardavėjui prašomos informacijos, būtinos Užsakymo įvykdymui, Pardavėjo nurodytu protingu terminu.
9.6. Pirkėjo kredito kortelės informacija nėra saugoma Pardavėjo, todėl visas mokėjimo procesas yra visiškai saugus ir patikimas.
9.7. Pardavėjas pasilieka teisę nevykdyti Užsakymo ir (ar) jį atšaukti, jei mokėjimas buvo atmestas arba jei yra kitų problemų, susijusių su mokėjimu ir nepriklausančių nuo Pardavėjo, ir jos nėra išsprendžiamos ne vėliau kaip per 3 (tris) Darbo dienas.
10. PREKIŲ PRISTATYMAS
10.1. Užsakydamas Prekes Pirkėjas gali pasirinkti vieną iš Prekių pristatymo būdų, numatytų šiose Taisyklėse.
10.2. Pirkėjas, pasirinkęs atsiimti Prekes Prekių atsiėmimo punkte, privalo jas atsiimti pasirinktame Prekių atsiėmimo punkte per 7 (septynias) kalendorines dienas nuo Prekių pristatymo.
10.3. Jei pristatant Prekes jas priims ne Pirkėjas, Pirkėjas privalo nurodyti Prekes priimsiančio asmens duomenis, pildydamas Užsakymo pristatymo informaciją.
10.4. Jei Pirkėjas Užsakymo pateikimo metu pasirenka Prekių pristatymą per kurjerių tarnybą:
10.4.1. Pirkėjas įsipareigoja nurodyti tikslų Prekių pristatymo adresą;
10.4.2. Pirkėjas įsipareigoja Prekes priimti pats ar Užsakyme nurodyti asmenį bei jo duomenis, kuris kaip įgaliotas atstovas gali priimti Prekes. Priimant Prekes būtina pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę, pasą ar naujo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą);
10.4.3. Prekių pristatymo kaina priklauso nuo užsakomų Prekių svorio, kainos, pasirinkto apmokėjimo būdo ir pristatymo metodo;
10.4.4. į Prekių pristatymo mokestį neįeina užsakytų Prekių užnešimas, jei Prekių svoris viršija 31,5 kg. Šią paslaugą Pirkėjas gali užsisakyti papildomai.
10.5. Tuo atveju, jei Prekės turi būti pristatomos Užsakome nurodytu bendruoju adresu, Pirkėjas sutinka, kad Prekės laikomos pristatytomis faktiškai jas pristačius minėtu nurodytu bendruoju adresu, net jei Prekes priima Trečioji šalis. Nuo Prekių pristatymo momento visa su Prekėmis susijusi rizika iš Pardavėjo pereina Pirkėjui, net jei Prekės buvo pristatytos Trečiajai šaliai (jas priėmus Užsakyme nurodytu Bendruoju adresu).
10.6. Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už Prekių pateikimo terminų pažeidimą, jeigu Prekės Pirkėjui pateikiamos ne laiku dėl Trečiųjų asmenų kaltės arba dėl nuo Pirkėjo priklausančių aplinkybių.
10.7. Prekių pristatymo metu Pirkėjas privalo kartu su Prekes pristatančiu asmeniu patikrinti Prekių siuntos būklę, Prekių komplektaciją. Pirkėjui pasirašius siuntos perdavimą – priėmimą žyminį dokumentą (pavyzdžiui, PVM sąskaitą - faktūrą; važtaraštį ar kitą siuntos perdavimą žymintį dokumentą), laikoma, kad siunta yra perduota tinkamos būklės. Pastebėjęs, kad pristatytos siuntos pakuotė pažeista, trūksta Prekių, Pirkėjas privalo apie tai pažymėti siuntos perdavimą – priėmimą žyminčiame dokumente, nepriimti Prekių bei, dalyvaujant Prekės siuntą pristatančiam asmeniui, surašyti laisvos formos siuntos pažeidimo aktą. Pirkėjui, neapžiūrėjus siuntos ir nustatyta tvarka nesurašius laisvos formos siuntos pažeidimo akto, Pardavėjas yra atleidžiamas nuo atsakomybės dėl Prekių pažeidimų, jeigu tokie pažeidimai atsirado dėl pakuotės pažeidimų ir/ar Prekių komplektacijos trūkumų, t. y. pažeidimų, kurių atsiradimo pagrindas priskirtinas ne gamykliniam brokui.
10.8. Prekių atsitiktinio žuvimo ar jų sugedimo rizika pereina Pirkėjui nuo to momento, kai Prekės perduodamos Pirkėjui.
11. NEKOKYBIŠKŲ PREKIŲ KETIMAS IR GRĄŽINIMAS
11.1. Jeigu Prekė neatitinka kokybės reikalavimų, Pirkėjas taikytinų teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę raštu reikalauti, kad būtų užtikrinta tinkama Prekės kokybė, proporcingai sumažinta Prekės kaina, arba vienašališkai nutraukti Sutartį. Šiuo atveju Pirkėjas privalo pateikti Pardavėjui Prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą.
11.2. Kad būtų užtikrinta tinkama Prekės kokybė, Pirkėjas turi teisę pasirinkti raštu reikalauti Prekę pataisyti (remontuoti) arba reikalauti ją pakeisti, išskyrus atvejus, kai reikalavimo nebūtų įmanoma įvykdyti arba Pardavėjas dėl to patirtų neproporcingų išlaidų, palyginti su išlaidomis kitam reikalavimui įgyvendinti, atsižvelgiant į visas aplinkybes, įskaitant Prekės vertę, jeigu Prekė neturėtų trūkumų, Prekės trūkumų (neatitikties) reikšmingumą, tai, ar kitokio reikalavimo taikymas nesukeltų nepatogumų Pirkėjui.
11.3. Pardavėjas turi teisę atsisakyti užtikrinti tinkamą Prekės kokybę, jeigu Prekės neįmanoma pataisyti ar pakeisti arba jeigu dėl to Pardavėjas patirtų neproporcingų išlaidų, atsižvelgiant į visas aplinkybes, įskaitant Prekės vertę, jeigu Prekė neturėtų trūkumų, Prekės trūkumų (neatitikties) reikšmingumą.
11.4. Pirkėjas turi teisę raštu reikalauti proporcingai sumažinti Prekės kainą arba nutraukti Sutartį, jeigu:
11.4.1. Pardavėjas Prekės nepataisė ar nepakeitė arba Prekės pataisymas ar pakeitimas neatitinka Taisyklėse ar taikytinuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų, arba Pardavėjas, vadovaudamasis Taisyklių 11.3 punktu atsisakė užtikrinti tinkamą Prekės kokybę;
11.4.2. Prekės trūkumas atsirado, nors Pardavėjas bandė užtikrinti Prekės kokybę;
11.4.3. Prekės trūkumas yra esminis;
11.4.4. Pardavėjas pareiškė ar iš aplinkybių yra aišku, kad jis per protingą terminą neužtikrins tinkamos Prekės kokybės arba tai sukels didelių nepatogumų Pirkėjui.
11.5. Pirkėjas neturi teisės nutraukti Sutartį, jeigu Prekės trūkumas yra nedidelis.
11.6. Pirkėjas, siekdamas įgyvendinti šiame Taisyklių skyriuje nustatytas teises, privalo raštu pranešti Pardavėjui apie Prekės kokybės reikalavimų neatitiktį ne vėliau kaip per du mėnesius nuo neatitikties aptikimo dienos.
11.7. Prekės pataisymas ar pakeitimas:
11.7.1. Pardavėjas įsipareigoja užtikrinti, kad Prekė šiame Taisyklių skyriuje numatytu atveju būtų pataisyta ar pakeista nemokamai ir per protingą terminą nuo momento, kai Pirkėjas raštu informavo Pardavėją apie netinkamą Prekės kokybę.
11.8. Kainos sumažinimas ir Sutarties nutraukimas:
11.8.1. Pardavėjas įsipareigoja užtikrinti, jog Prekės kainos sumažinimas šiame Taisyklių skyriuje numatytu atveju būtu proporcingas Prekės vertės sumažėjimui, palyginti su verte, kurią Prekė turėtų, jeigu nebūtų trūkumų;
11.8.2. Pirkėjas savo teisę šiame Taisyklių skyriuje nustatytu atveju nutraukti Sutartį įgyvendina pateikdamas Pardavėjui pareiškimą, kuriame išreiškia sprendimą nutraukti Sutartį.
11.9. Pirkėjui nutraukus Sutartį:
11.9.1. Pirkėjas privalo grąžinti Pardavėjui Prekę Pardavėjo sąskaita;
11.9.2. Pardavėjas, gavęs sugrąžintą Prekę arba Pirkėjo pateiktus įrodymus, kad Prekė buvo išsiųsta, įsipareigoja ne vėliau kaip per keturiolika dienų grąžinti Pirkėjui už Prekę sumokėtą kainą.
12. INFORMACIJA APIE SUTARTIES ATSISAKYMĄ
12.1. Pirkėjas turi teisę atsisakyti Sutarties per 14 dienų, nenurodydamas jokios priežasties. Sutarties atsisakymo laikotarpis baigiasi po 14 dienų nuo dienos, kurią Pirkėjas ar Pirkėjo nurodytas asmuo, išskyrus vežėją, gavo užsakytą Prekę.
12.2. Norėdamas pasinaudoti teise atsisakyti Sutarties, Pirkėjas turi Pardavėjui pranešti apie savo sprendimą pateikdamas nedviprasmišką pareiškimą (pvz., paštu ar elektroniniu laišku). Pirkėjas gali pasinaudoti prie Taisyklių pridedama pavyzdine atsisakymo forma (Priedas Nr. 1), bet tai nėra privaloma. Kad būtų laikomasi atsisakymo termino, pakanka, jog Pirkėjas nusiųstų pranešimą apie tai, kad pasinaudoja savo teise atsisakyti Sutarties prieš pasibaigiant atsisakymo laikotarpiui.
12.3. Sutarties atsisakymo pasekmės:
12.3.1. Pirkėjui įgyvendinus teisę atsisakyti Sutarties, pasibaigia Šalių pareigos vykdyti Sutartį;
12.3.2. Pardavėjas nedelsdamas ir ne vėliau kaip per keturiolika dienų nuo tos dienos, kurią jis gavo Pirkėjo pranešimą apie Sutarties atsisakymą, įsipareigoja grąžinti Pirkėjui visas šio sumokėtas sumas, įskaitant Pirkėjo apmokėtas Prekių pristatymo išlaidas. Grąžindamas Pirkėjui visas sumokėtas sumas, Pardavėjas įsipareigoja naudoti tokį pat mokėjimo būdą, kokį naudojo Pirkėjas mokėdamas Pardavėjui už Prekes, nebent Pirkėjas aiškiai sutiko dėl kitokio būdo ir jeigu Pirkėjas dėl to nepatiria jokių kitų papildomų išlaidų;
12.3.3. Pardavėjas neprivalo grąžinti Pirkėjui papildomų išlaidų, kurios susidarė dėl to, kad Pirkėjas aiškiai pasirinko kitą negu Pardavėjo pasiūlytas pigiausias įprastinis pristatymo būdas;
12.3.4. Pardavėjas gali negrąžinti Pirkėjui jo sumokėtų sumų tol, kol Prekės negrąžintos Pardavėjui arba kol Pirkėjas pateikia įrodymą, kad Prekės yra išsiųstos Pardavėjui, atsižvelgiant į tai, kas įvyksta pirmiau;
12.3.5. Pirkėjas nedelsdamas ir ne vėliau kaip per keturiolika dienų nuo pranešimo apie Sutarties atsisakymą pateikimo Pardavėjui dienos turi išsiųsti arba perduoti Prekes Pardavėjui. Pirkėjui tenka tik tiesioginės Prekių grąžinimo išlaidos;
12.3.6. Pirkėjas, šiame Taisyklių skyriuje numatytu Prekės grąžinimo atveju, atsako tik už Prekės vertės sumažėjimą, atsiradusį dėl veiksmų, nebūtinų Prekės pobūdžiui, savybėms ir veikimui nustatyti, tačiau grąžinama Prekė turi būti nesugadinta, originalioje tvarkingoje pakuotėje, su etiketėmis, apsauginėmis priemonėmis, pilnos komplektacijos, su visais priedais, jeigu tokie buvo pridėti prie Prekės (pavyzdžiui, instrukcija, kitais dokumentais), nepraradusi prekinės išvaizdos ar savybių, ir nenaudota;
12.3.7. Pardavėjas turi teisę atsisakyti priimti šiame Taisyklių skyriuje nustatyta tvarka Pirkėjo grąžinamą Prekę, jeigu grąžinama Prekė neatitinka šių Taisyklių ir taikytinų teisės aktų nustatytų reikalavimų dėl Pirkėjo veiksmų, nebūtinų Prekės pobūdžiui, savybėms ir veikimui nustatyti.
12.4. Pirkėjo teisė atsisakyti Sutarties netaikoma toms Prekėms, kai toks netaikymas numatytas taikytinuose teisės aktuose, įskaitant, bet neapsiribojant, Prekėms, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių.
12.5. Šiame Taisyklių skyriuje numatyta teisė atsisakyti Sutarties netaikoma Pirkėjui, kuris pagal taikytinus teisės aktus nėra laikomas vartotoju, t. y. Pirkėjui, kuris Prekes įsigyja su savo verslu, prekyba, amatu ar profesija susijusiais tikslais.
13. INTELEKTINĖS NUOSAVYBĖS TEISĖS
13.1. Visas El. parduotuvės turinys, įskaitant visus tekstus, grafiką, paveikslėlius, nuotraukas, bet kokią filmuotą ar vaizdinę medžiagą/įrašus, prekių ženklus, logotipus, kitus vaizdinius ženklus, iliustracijas, El. parduotuvės grafinį dizainą, programinį kodą ir/ar atskiras visų minėtų objektų dalis, domenus ir kt. (toliau – „Pardavėjo turinys“), yra Pardavėjo ar Trečiosios šalies intelektinė nuosavybė, kurią saugo Lietuvos Respublikos teisės aktai ir tarptautiniai teisės aktai, reglamentuojantys autorių teises ir intelektinės nuosavybės teises.
13.2. Pirkėjas supranta, kad naudodamasis El. parduotuve ir įsigydamas Prekių, jis neįgyja jokių teisių į Pardavėjo turinį ir gali naudoti Pardavėjo turinį tik pagal šias Taisykles. Pirkėjas gali naudoti Pardavėjo turinį be Pardavėjo arba Trečiosios šalies, kuriai priklauso atitinkamos intelektinės nuosavybės teisės, sutikimo tik asmeniniais ir informaciniais tikslais.
13.3. Pirkėjas, pažeidęs Pardavėjo ar Trečiųjų šalių intelektinės nuosavybės teises, privalo atlyginti dėl tokio pažeidimo patirtus nuostolius.
14. ATSAKOMYBĖ
14.1. Šalys už šiose Taisyklėse numatytų įsipareigojimų nevykdymą atsako Taisyklių ir/ar taikytinų teisės aktų nustatyta tvarka.
14.2. Šalis, dėl kurios veiksmų/ neveikimo kita Šalis patiria nuostolių, privalo atlyginti kitai Šaliai visus jos patirtus tiesioginius nuostolius, jeigu taikytinose imperatyviose teisės normose nenustatyta kitaip.
14.3. Pardavėjas yra atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai Pirkėjas patiria nuostolius dėl to, jog Pirkėjas faktiškai nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, Privatumo politika, ir/ar kita Pirkėjui E. parduotuvėje konkrečios Prekės aprašyme pateikta informacija, nors tokią galimybę turėjo.
14.4. Šalys neatsako už dalinį ar visišką savo įsipareigojimų neįvykdymą, jeigu įrodo, kad įsipareigojimų neįvykdė dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių. Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos taikytinuose teisės aktuose. Šalis, kuri dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių negali įvykdyti savo įsipareigojimų, privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 7 (septynias) dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo ar paaiškėjimo dienos raštu informuoti apie tai kitą Šalį.
14.5. Pardavėjas negarantuoja ir neatsako už tai, kad El. parduotuvė veiks nepertraukiamai. Pirkėjas pripažįsta, kad Pardavėjas neatsako už interneto prieigos paslaugas.
15. INFORMACIJOS TEIKIMAS
15.1. Pranešimai, susiję su Pirkėjo Užsakymo vykdymu, yra siunčiami Pirkėjo nurodytu el. paštu ir/ar telefonu. Pardavėjas neatsako už tai, jei Pirkėjas negauna išsiųstos informacijos ar patvirtinimo pranešimų dėl interneto ryšio, el. pašto paslaugų teikėjų tinklo sutrikimų, pranešimų, patekusių į SPAM katalogą, arba dėl Pirkėjo pateiktų neteisingų duomenų.
15.2. Pirkėjas visus pranešimus, reikalavimus, prašymus ir klausimus Pardavėjui gali pateikti Taisyklių 1.3 punkte numatytais kontaktais.
16. TAISYKLIŲ PAKEITIMAS
16.1. Pardavėjas turi teisę bet kuriuo metu keisti, taisyti ar papildyti Taisykles. Apie Taisyklių pasikeitimus Pirkėjai yra informuojami El. parduotuvėje ir Taisyklių pakeitimai įsigalioja iš karto po jų viešo paskelbimo El. parduotuvėje, jeigu nėra numatyta kitaip. Jeigu Pirkėjas nesutinka su naujomis Taisyklėmis, jis turėtų daugiau nesilankyti El. parduotuvėje ir/ar neįsigyti Prekių.
16.2. Aktualią ir galiojančią Taisyklių versiją visada galima rasti El. parduotuvėje. Konkrečiam Užsakymui yra taikoma ta Taisyklių redakcija, kuri galiojo Užsakymo pateikimo metu.
17. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
17.1. El. parduotuvėje gali būti nuorodų į kitas Trečiųjų šalių valdomas interneto svetaines ir turinį. Pirkėjas supranta ir sutinka, kad Pardavėjas neprisiima jokios atsakomybės už Trečiųjų šalių turinį. Nuoroda iš El. parduotuvės į tokį turinį nereiškia, kad Pardavėjas pritaria jam ar yra už jį atsakingas.
17.2. Taisyklėms ir Prekių įsigijimui yra taikoma Lietuvos Respublikos teisė. Bet kokie ginčai/nesutarimai, kylantys dėl šių Taisyklių ir/ar dėl parduodamų Prekių, yra sprendžiami derybomis. Nepavykus susitarti, nesutarimai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
17.3. Pardavėjas gali perleisti visas savo teises ir pareigas pagal šias Taisykles be Pirkėjo, kuris yra vartotojas (kaip jis suprantamas pagal taikytinus teisės aktus), sutikimo tuo atveju, jeigu toks teisių ir pareigų perdavimas nepablogins Pirkėjo padėties pagal šias taisykles ir nesumažins jam teikiamų garantijų. Pirkėjas negali perduoti arba perleisti jokių teisių ir pareigų pagal šias Taisykles be išankstinio Pardavėjo rašytinio sutikimo ir bet koks neteisėtas tokių teisių ir pareigų perdavimas yra laikomas negaliojančiu.
17.4. Jeigu kuri nors Taisyklių nuostata laikoma negaliojančia pagal taikytinus teisės aktus, likusios Taisyklių nuostatos lieka toliau galioti, išskyrus atvejus, kai negaliojančios nuostatos iš esmės padaro neįmanomą likusių Taisyklių nuostatų įgyvendinimą. Jei kuri nors Taisyklių nuostata ar jos dalis būtų arba taptų negaliojančia arba nebesaistytų Šalių, Šalys geranoriškai derasi ir pakeičia ją kita formuluote, kuri kuo tiksliau atspindėtų Šalių ketinimus.
17.5. Nė vienos iš Šalių delsimas, neveikimas ar nesugebėjimas pasinaudoti kuria nors iš savo teisių ar teisių gynimo priemonių, numatytų Taisyklėse ar taikytinuose teisės aktuose, nelaikomas jų atsisakymu ar sutikimu su įvykiu, dėl kurio atsirado tokia teisė ar teisių gynimo priemonė.
17.6. Jeigu Pirkėjas turi pretenzijų Pardavėjui, jis gali išdėstyti ir pateikti jas raštu Taisyklių 1.3 punkte numatytais Pardavėjo kontaktais. Pardavėjas į tokias Pirkėjo pretenzijas įsipareigoja atsakyti per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo Pirkėjo kreipimosi gavimo dienos. Pirkėjas, kuris yra vartotojas (kaip jis suprantamas pagal taikytinus teisės aktus), taip pat turite teisę ginčą spręsti kreipdamasis į Lietuvos Respublikos valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, Lietuvos Respublika, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. 852626751, interneto svetainė www.vvtat.lt), arba į jos teritorinius padalinius, ar užpildyti prašymo formą EGS platformoje:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=LT.